Geoblog.pl    kowal66b    Podróże    Chorwacja stopem    Prysznic, śniadanie i... powrót do Chorwacji

Prysznic, śniadanie i... powrót do Chorwacji

Serbia
Serbia, Granica

Przechodzimy pieszo przez granicę (kierowca boi się konsekwencji przewożenia nas). Śmiesznie wyglądamy stojąc w kolejce z autami na autostradzie przy przejściu. Serbscy celnicy pukają się w czoło słysząc o Czarnogórze. Klimat jak w Rosji. Ale przechodzimy. Na parkingu za granicą pełno tirów, ale rozmowy idą słabo - widzimy prysznic - drogi, ale idziemy.

W środku prysznic jak z dowcipów. Trudno - musimy się umyć, bo trzeci dzień bez kąpieli w takim słońcu nas zabije. Po prysznicu włączam telefon i robię wielkie oczy: "Hej, w związku z dużą ilością stopowiczów odpuszczamy Herzeg Novi...". Jesteśmy wściekli.

Już wiemy, że będzie przypał na granicy. Kupujemy jedzenie i picie, po czym idziemy w bój z celnikami. Jak przypuszczaliśmy tak było - klimat rosyjski daje się poczuć. Celnicy już się nie uśmiechają - patrzą na nas i mówią "eee to, jak to: dzisiaj tu, dzisiaj tam, tak-tak?!" (palcami pokazuje granicę w jedną i drugą stronę). Tłumaczymy się, choć nie słuchają. Jakoś przechodzimy, choć zapowiadało się konfliktowo.

Idziemy w stronę przejścia chorwackiego. Jest z milion stopni. Stoimy za granicą. Z ciepła podeszwa w trampku mi się roztapia. Idzie źle, a nawet bardzo. Ludzie niechętni.

Ale nagle zatrzymuje się auto na holenderskich blachach: CUD! W środku super holenderka. Jedzie do Zadaru. Ze szczęścia prawie robimy pod siebie! Zapowiada się cudownie!