Geoblog.pl    kowal66b    Podróże    Bośnia stopem, samotnie    Łapanie na budowie

Łapanie na budowie

Chorwacja
Chorwacja, Zagreb

Idę po autostradzie... Długo idę. Wokół mnie na szczęście trwa budowa, więc ruch jest spowolniony. Mogę także porozmawiać z budowniczymi o dystansie dzielącym mnie do bramek - 2-3km. Trochę dużo. Pierdole nie chce mi się.

Wykładam plecak przy tymczasowym zjeździe dla robotników i łapię klasycznie na kciuka. Po 10 minutach zatrzymuje się auto. W środku ojciec z synem oraz wujek brazylijsko-włosko-chorwackiego pochodzenia. On jedyny coś tam mówi po angielsku, co kilka zdań popijając to piersiówką i patriotycznymi przyśpiewkami.

Jedziemy w dogodnym dla mnie kierunku. Praktycznie podwiozą mnie pod przejście z Bośnią.

W trakcie jazdy dociera do mnie, że bramki tak naprawdę znajdują się 10 km za zjazdem. Doświadczenie z lat poprzednich zaprocentowało. Jedziemy spokojnie po tej wschodniej, bardzo smutnej i zniszczonej Chorwacji. Po drodze dopada nas ogromna burza, która zapowiada mi, że fatalna pogoda, w tym roku dosięgnęła już cała Europę.

Po 2-ch godzinach jazdy docieramy. Wychodzę z samochodu, przybijam piątki całej trójcy i z ogromnym rogalem zaczynam najważniejszy etap podróży.